Saturday 9 June 2012

You'll gradually learn when to drop です

This is from Twitter profile from Haristarchan.

はじめまして。私の名前ははるかです。みんな元気ですか?私は歌と踊りが大好き。14歳中学3年生です。私の誕生日は7月20日です。(。^ω^。 ) 私はハロープロジェクトが大好き!(^∇^)-♪友達になろう!(´・ω・` *)〓
It's perfect Japanese! It's much better than writing like this,


はじめまして。私の名前ははるかです。みんな元気ですか?私は歌と踊りが大好きです。14歳中学3年生です。私の誕生日は7月20日です。(。^ω^。 ) 私はハロープロジェクトが大好きです!(^∇^)-♪友達になろう!(´・ω・` *)〓 

You can drop です, but if you do it too much, it will lose politeness. If you don't lose it at all, your speech will sound awkward with so many "desu".

Don't worry too much about the right way to drop です. You'll learn the balance and when to and when not to as you get used to Japanese speech more.


No comments:

Post a Comment