Wednesday 30 May 2012


About Me
こんにちは!私の名前ははるかです。あなたは私Haristar/ハリスターを呼び出すことができます。私が歌うと踊りが大好き。私はアイドルになりたい。私を支えて下さい!(^∇^)-♪ 私はハロープロジェクトが大好き!(´・ω・`*)❀友達になろう!
↑This is Haruka's profile from www.Hello-online.org. 「を呼び出すこと」→「と呼ぶこと」 but the most natural rewrite would be 「と呼んでください。」

↓This is from her Twitter profile.

はじめまして。私の名前ははるかです。みんな元気ですか?私が歌と踊りが大好き。14歳中学3年生です。私の誕生日は7月20日です。(。^ω^。 ) 私はハロープロジェクトが大好き!(^∇^)-♪友達になろう!(´・ω・`*)


She should say 私は歌と踊り. This is the second time I mentioned it to her. I think I sent a correction to her Twitter. I hope she won't ignore my advice this time.

1 comment:

  1. I deleted my hello!online...so I don't know where you got that from.
    And when exactly did ignore your advice? 0.o If it was sent as a direct message remember, I didn't know about them for awhile...sorry-.-

    ReplyDelete